Satt och kollade på lite olika klipp på youtube igår/i natt. Tillslut så landade jag i några avsnitt av debatt, vet egentligen inte varför jag inte kollar på det mer regelbundet, för det är faktiskt rigtigt intressant. 
Kom och tänka på hur många som egentligen bara håller med vad andra säger bara för att inte skapa en debatt. Varför gör vi så egentligen? Jag vet att jag gör så, när jag inte orkar, eller när jag helt enkelt känner att jag egentligen inte vet tillräckligt för att kunna uttrycka mig i ämnet. Men då brukar jag oftast hålla mig neutral. Men i alla fall. Varför är det så vanligt att vi väljer att vara tysta, istället för att uttrycka det vi verkligen tycker och tänker? Vad är det som vi är rädda för, vad tror vi ska hända? Att alla på hela planeten skall hata oss och sedan kommer man att få leva ensam med tolv katter som egentligen inte tycker om en heller?
Det är samma sak med hur vi gör saker, hur man än gör något (spelar ingen roll vad, kan vara att packa påsen efter att man har handlat), så kommer alltid det vara någon som tycker att man gör fel. Men varför lyssnar vi så mycket på andra? Varför kör vi inte på vårat egna race och packar våran kasse som vi själva vill? Jag kanske vill ha mina chips i botten och mjölken längst upp! Skall jag inte få ha det då? 
Nu menar jag inte att man ALDRIG skall lyssna på andra. För det är faktiskt så att en person kan inte veta allt om allt, så du ska lyssna på ex. din läkare när hon/han säger hur du skall göra för att bli av med en sjukdom. Eller lyssna när en nära vän berättar för dig hur du kan lösa ett problem som du har. Men det betyder inte att du skall följa det som en regelbok! Jag tycker att man alltid skall ta sin egna väg, känna efter hur ddet fungerar för just sig själv. För det kan ju vara så att man inte är exakt lika dan som alla andra, så det kanske inte fungerar likadant på dig? 
 
Men för att avrunda det lite; du är en egen individ, det är bara du som kan göra val om ditt liv och dina tycken. Det finns ingen annan som kan lösa dina problem, så det är lika bra att ta tag i det. Säg vad du själv tycker och tänker, om det faktiskt är något som du brinner för, eller helt enkelt har fattat intresse för. Följ inte alla andra med förhoppningar om att passa in, du är bäst just som du är!
 
Nu ska ju inte jag säga att jag krigar och går min egna väg, startar debatter hela tiden och kör hårt! Men, jag säger ifrån när jag tycker något är fel & jag förklarar varför jag tycker det är fel!
 
Nu skall jag återgå till mina naglar & LoL, tänkte bara dela med mig av mina tankar från i natt & i morse :)
 
Keep it real!
beatricce olausson

Kommentera

Publiceras ej