Några dagar sen sist! Har haft lite annat för mig, så ni får ursäkta.
Vad kan ha hänt sen sist då? Inte så mycket faktiskt. Spleade match i tisdags, fick gå ut i första singeln och hade lite premiär nerver och förlorade denna. Fick sedan spela dubbel med Sabina och den vann vi, efter härligt spel från oss båda. Hela matchen slutade oavgjort, 5-5. 
 
Just nu ligger jag i sängen och kollar på X-men, har dock tagit en liten pause för att skriva något som ni kan läsa!
 
Jag har lite funderingar kring detta med graviddepressinon, det är ju ganska många som får detta. Ofta gäller det förstfördeskor, unga förstföderskor. Man intalar sig själv att det ska vara så jobbigt som det är, äve fast det kanske inte skall vara det. Man mår dåligt, kankse gråter mer än vanligt, tar ut sin ilska på personer runt om kring sig o.s.v. Jag har själv fått fylla i den "blanketten" där man får svar på frågor om hur man mår & egentligen så kan man ju ljuga och säga att man mår bra, även fast man inte gör detta. För är det inte det man gör i en depression? Man håller allt inom sig & mår allt sämre för var dag som går, tills det helt enkelt kokar över? 
Alla har vi något som vi mår dåligt över, även jag! Men det är inte graviddepression i alla fall, det finns inget bättre än min lilla dotter! Visst, jag kan medge att det kan vara skönt och ta en dusch i lugn och ro, äta middag i lugn och ro, men jag skulle aldrig byta bort min dotter mot de sakerna!
Alla har vi våra begränsningar, vissa klarar mer än andra, men det betyder inte att man är starkare eller svagare. Vi är alla människor & kan alltid göra misstag, varesig det är med vilja eller inte, så är det fortfarande misstag. Gör man det med vilje, så är det personen som har gjort det som drabbas mest!
 
Nu börjar någon vakna till liv, så får avsluta mina funderingar och ge en tjej lite mat!
 
Keep it real!
Beatrice

1 kommentarer

Gillar dina inlägg

13 Feb 2014 09:26

Jag är en person som känner dig, samt din förredetta. Måste fråga iaf, hur tänker du som en mor när du träffar andra redan? Du har visat det ganska tydligt. Ute sena kvällar dagen innan du ska hämta ditt barn, visar du bara ett vuxet yttre skal? Eller kör du dubbelmoral? Hur kan du tillåta att ni bryter upp? Skaffade ni barn för skojs skull? Har frågat din förredetta om detta med. Fick som svar: är du riktigt nyfiken så får du fråga Bea. Tänker inte ta hans sida men han kämpar för sitt barn verkligen och det syns! Känner att du behöver kanske en headsupp, få upp ögonen eller nått. Ni kanske tappat känslorna för varandra men allvarligt talat. Tänk efter han fanns för dig under förlossningen, antagligen ett x antal gånger när dina föräldrar gjort nått. Ta tag i det hela visa att du verkligen är vuxen. Sänk din stolthet innan du kommer ångrar dig, eller ångrar dig för Ellinor. Hoppas detta hjälper dig, samt eran framtid. En vän nära dig <3

Svar: Om du är "en nära vän" till mig, så ring då. Inget sagt, inget misstolkat.Bara rent barnsligt detta.
Beatrice

Kommentera

Publiceras ej