Tycker att jag har en ganska bra anledning till varför det inte har kommit något inlägg på ett tag. Lilla Ellinor kom till världen i torsdags klockan 00:18!

Tänker inte skriva om förlossningen just nu, kanske gör det i natt om jag är vaken & har tråkigt :) Inte för att man har tråkigt speciellt ofta nu!
Vi fick i alla fall komma hem idag, efter 3 dagar på BB. Det var riktigt skönt att komma hem till sin egna säng! Den har jag saknat något fruktansvärt.

Håller just nu på att mata Ellinor med hjälp av en "sond" på fingret. Hon är inte riktigt pigg på bröstet, det funkar 7 av 10 gånger ungefär. Har fått köpa en amningsnapp som hjälpmedel. Det är precis som om hon tycker att min bröstvårta är för kort, för amnibgsnappen funkar & även lillfingret!
Bästa trösten än så länge är att suga på pappas lillfinger :)

En sak som är bra med våran "sond" matning är att även Nicklas kan mata henne. Så då kan han få gå upp på natten eller om hon skulle vilja ha mat när jag ex. duschar :)
Så, nu är det färdig matat! Nu ska mamma ha lite kvällsmat :)

Keep it real!
beatricelinnea

1 kommentarer

Sandra - mamma till Lykke

06 Oct 2013 22:21

Grattis till lilla tjejen !! :)

Kommentera

Publiceras ej